docking computer ??

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

docking computer ??

Post by mogul » Sat, 3. Dec 05, 23:25

kom laat ik ook eens een threatje maken.

mijn vraag gaat over de docking computer. :)
in x2 drukte je op "d" en je was geland in x3 is dit niet zo ook niet met shift d.
dus wat is nu het verschil tussen de DC en de automatieche pilot :?: :?:
of mis ik soms wat :cry:
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 3. Dec 05, 23:56

Docking computer werkt gewoon zoals altijd. MAAR in X3 zijn de knoppen veranderd - 'd' is voor een richting op sturen. Zou best wel eens kunnen dat de docking computer standaard nog geen knop heeft toegewezen gekregen. Even bijstellen in het controls menu.

Breed
Posts: 52
Joined: Tue, 1. Feb 05, 20:10
x3

Post by Breed » Sun, 4. Dec 05, 09:02

De docking computer moet je inderdaad nog een toets aanwijzen deze is nog niet ingesteld. Heb ik twee dagen terug ook gedaan. En nu werkt het weer als vanouds.

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sun, 4. Dec 05, 09:36

mooi bedankt ga er gelijk ff achteraan vond het altijd wel makkelijk met die DC docken :) :)
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Post by Arvid Van Essche » Sun, 29. Jul 07, 15:11

Waarom heb je eigenlijk een docking computer nodig?
Mijn schip kan ook automatisch docken zonder de docking computer extentie. door te dubbelklikken op een station...

Of doet die docking computer nog een andere extra ding. Vb sneller docken? Want doe dit manueel omdat dit sneller gaat.

Ik gebruik X3.

groeten,

Dartillus
Posts: 66
Joined: Fri, 20. Jul 07, 11:45

Post by Dartillus » Sun, 29. Jul 07, 19:38

Je kan inderdaad gewoon het station selecteren en dan muis erover en op ''Dock'' klikken.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sun, 29. Jul 07, 21:33

ja kan binnen een straal van 5 Km direct docken. je hoeft niet die helle afstand dan nog te vliegen.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 30. Jul 07, 09:39

nog hoef je moeilijk te doen met dokken als je steeds maar geen goede landingsbaan krijgt.
een nadeel , hij werkt soms niet, heeft iemand een idee waarom die soms niet werkt (natuurlijk binnen een straal van 5 KM)

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Post by Arvid Van Essche » Mon, 30. Jul 07, 09:45

LionOfHeart wrote:ja kan binnen een straal van 5 Km direct docken. je hoeft niet die helle afstand dan nog te vliegen.
Wat bedoel je hiermee? Kan je dan gewoon vanaf 5km ineens gedockt zijn? Dit heb ik wel nog niet meegemaakt. Moet je dan de shift-D gebruiken ipv autopiloot?

Groeten

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Mon, 30. Jul 07, 10:14

LionOfHeart wrote:
ja kan binnen een straal van 5 Km direct docken. je hoeft niet die helle afstand dan nog te vliegen.


Wat bedoel je hiermee? Kan je dan gewoon vanaf 5km ineens gedockt zijn? Dit heb ik wel nog niet meegemaakt. Moet je dan de shift-D gebruiken ipv autopiloot?
Inderdaad, stel de knop in (bijvoorbeel shift + ` of wel ~), target het station, vlieg binnen de vij kilometer, druk de toets combinatie in en je bent meteen gedockt zonder dat er tijd verstreken is gegaan.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Mon, 30. Jul 07, 20:59

Laar wrote:nog hoef je moeilijk te doen met dokken als je steeds maar geen goede landingsbaan krijgt.
een nadeel , hij werkt soms niet, heeft iemand een idee waarom die soms niet werkt (natuurlijk binnen een straal van 5 KM)
heeft te maken dat de docking bay vol is moet je van de autopiloot af dan doet hij het wel of je drukt twee of drie keer achter elkaar dan doet hij het ook.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”