Help nodig:Eerste station, welke en waar

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

MetalEye
Posts: 10
Joined: Sun, 4. Feb 07, 20:54

Help nodig:Eerste station, welke en waar

Post by MetalEye » Sat, 17. Feb 07, 16:57

Hallo

Ik speel X3 al een tijdje en heb al redelijk wat geld, ik het ook heel wat UT's die rustig aan geld binnen brengen.
Maar ik wil verder dan UT's dus wil ik station bouwen die wat vertrouwelijker geld opbrengen dan UT's.
Nu ik heb totaal geen verstand van welke station en op welke plaats en of ze wat fantsoenlijjk geld kunnen maken.

Ik zou graag willen weten welke jullie eerste stations waren en/of wat advies hierover

Thx

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 17. Feb 07, 19:25

Er is een simpele algemene regel die je kunt hanteren.

De juiste fabriek op de juiste plaats voldoet aan de volgende eisen:

* Er zijn voldoende grondstoffen beschikbaar. Kijk 1 a 2 sectors ver, dan moet je toch echt wel ruime voorraden vinden, anders zit je verkeerd.
* Er moet een afzetmarkt zijn. Zelfde verhaal eigenlijk.


Bijvoorbeeld Blue Profit (of aangrenzende sector). Heeft ruimschoots Energy in de buurt, en een aardig aantal Sun Oil Refineries. Wat past daartussen ? Jawel, de Flower Farm :D.
Sowieso een handige eerste fabriek: 1 grondstof, dus lekker makkelijk draaiend te houden.

Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

mogul
Posts: 216
Joined: Sun, 2. May 04, 20:48
x3

Post by mogul » Sat, 17. Feb 07, 19:49

neem die laatste regel van x-warrior ook ff onder een vergrootglaasje

heb daar dus ook een flower farm loopt prima
maar heb daar ook last van die peskie pirates
heb daar in die regio wel`s een vrachtertje verloren.

dus voor je begint je eerst goed orienteren en snuffel hier en daar in dit forum.
staan hier en daar wel goede tips
succes met je imperium

by the way illegale goederen doen het over het algemeen erg goed in bijna alle sectoren
Trading rank shipping Magnate
fighting rank combat ace 1st grade

MetalEye
Posts: 10
Joined: Sun, 4. Feb 07, 20:54

Post by MetalEye » Sat, 17. Feb 07, 20:31

Merci ^^ voor de info mogul en X warrior

Ik denk dat ik maar eens die flower farm ga nakijken en misschien
ergens een space fuel dis plaatsen

Grtz

pauwie1x
Posts: 58
Joined: Sat, 29. Jul 06, 13:32
x3tc

Winst!

Post by pauwie1x » Sun, 9. Sep 07, 16:34

Ik heb in New Income een Space Fuel complex. Loopt als een trein! De miljoentjes stromen er af. Maar zoals anderen ook al melden: piraten willen er wel eens spoken. Je kunt een Hydra of iets dergelijks op het station houden, die killt alles wat er in de buurt komt.

Later in de game kun je dan Ianamus Zura afgrendelen met capital ships met veel lichte bewapening, flak arrays en ahept-bhept.

Van die Teladi shipyard komen verreweg de meeste piraatjes, en ze worden dan meteen flink uitgedund. Ik heb ook per sector in de Pirate Alley zo'n capital ship on patrol.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”